Grafisk design er ikke kun til pynt,
det skal have værdi og effekt
Der skal være en bærende idé
og designet skal være gennemtænkt
Det er i kernen den gode idé ligger.
Det er nemt, at gøre det grafiske design lækkert, smart og trendy. Det er bare ikke nok!
Det er ikke nok hvis du vil have en effekt af dit brand og din markedsføring. Derfor begynder man ikke bare at sætte noget tilfældigt sammen med det samme, der skal nørdes i brandet og findes ind til visuelle værdier.
I designprocessen fokuseres der på at finde ind til kernen i din fortælling for, at få budskabet til at træde i karakter med sigte på din målgruppe. Når der er defineret hvilke målpinde, der skal arbejdes med, så starter den endelige designproces.
Det er vigtigt hvilket udtryk og indtryk din virksomhed udstråler – hvad enten det er en særskilt kampagne, POS-materiale eller andet der relaterer til din virksomheds visuelle identitet. Derfor skal det grafiske design ramme målgruppen og skille sig ud fra dine konkurrenter.
Det hel skal hænge sammen
En stærk sammenhængende designlinie er bærende for din virksomheds fortælling og branding ensartet og seriøs, uden at den bliver monoton og kedelig. Det virker. Et POS-prospekt vækker til salg, giver den rigtige information til målgruppen for at de kan tage et valg.
Det skal have effekt.
For at lave et sammenhængende udtryk for din virksomhed. Kræves der en bærende idé, udfra den visuelle identitet, som er tro mod din virksomheds nuværende designlinie, og samtidig tør udfordre og udvikle indenfor de givne rammer. Det holdes varmt, opdateret og relevant. For dine nuværende og kommende kunder.
Mange ting skal spille sammen for at skabe sammenhængen. Idé, fortælling og design – i tråd med din virksomheds kommunikation og tone of voice.
Hvor skal det grafiske design virke?
Det grafiske design handler om former, farver og typogarfi – udover kernehistorien, tone of voice og mange andre indsigter.
Da vi ofte skal kommunikere på flere platforme både digitale og analoge, er det derfor vigtigt at der er styr på farverummene. Så de bruges rigtigt.
Her misser mange brands det rigtige farverum, da de benytter RGB filer til tryk og CMYK filer digitalt; fordi de ikke har defineret deres bagkatalog korrekt. Det kan jeg hjælpe med.
For et brand mister rigtigt meget når det fremstår forskelligt fra udtryk til udtryk.
SKAL DU BRUGE GRAFISK DESIGN?