Et logo skal være din virksomhed,
det er ikke nok at det er pænt eller smart

Det er kun et plus - hvis det er pænt,
men det er ikke nok.
Jeg bliver tit spurgt om jeg ikke lige kan lave et logo. Dertil svarer jeg selfølgelig: “Ja”, men vi er nødtil at mødes, og svaret dertil er ofte: “Nej, det er bare lige en fiks ting, til mit firmanavn”. Dertil kan jeg, så kun svare: “Jamen, så må du ringe til en anden, for sådan arbejder jeg ikke med et logo!”
Et logo er den visuelle grundsten for din virksomhed og derfor er den vigtig. Er den ikke ‘rigtig’ og ‘stabil’, så vælter hele identiteten. Et logo starter med en kernefortælling om hvorfor, man er i en branche, eller hvorfor man har lavet et produkt, eller hvorfor man leverer en ydelse. Denne fortælling er ofte grundlaget for et logo design, at så processen fører en et andet sted hen er blot en del af legen.

Hvordan skaber man et godt logo?
Hvad er et godt logo? Et logo skal ikke følge trends, tendenser og kun være moderne nu. Hvert år er der nye tendenser indenfor design og kommunikation. Men din virksomheds logo er langtidsholdbart og følger ikke nogle aktuel trend bølge.
Et logo er grundstenen i din virksomheds branding. Det tjekkes hvordan den ses i markedet op mod konkurrenter, rammer logo’et virksomhedens/jeres kernefortælling og taler det ind i jeres målgruppe?
Puha, det var en del spørgsmål. Men disse spørgsmål er drøn vigtige! Det er netop dét et godt logo skal; det skal let kunne afkodes af modtager, det skal kommunikere din virksomhed og det skal markere sig i markedet.
Et logo står næsten aldrig alene, og ofte designer jeg det i sammenhæng med en visuel identitet for din virksomhed.
Hvad med den visuelle identitet?
Jeg arbejder med hele det visuelle udtryk i farver, former, skrifter og andre værktøjer fra designkassen. Kort sagt: hele virksomhedens visuelle udtryk, som er en uvurderlig støtte til logo’et.
Den visuelle identitet er talerør for din virksomhed. Og det er ikke ligegyldigt hvad den siger. Smuk og pænt er ikke nok – man skal søge længere ind, op, ned og rundt, for finde din virksomheds visuelle identitet, så den bliver stærk. Jeg elsker denne proces. Her arbejdes der med kreativitet. For din virksomhed, til din virksomhed, og med dig og dine medarbejdere.

Et stærkt logo
fortæller din historie
Et stærkt logo
fortæller din historie
Sådan designer 'oftest' jeg en identitet
Logoprocessen skal være konkret og ligetil. Et logo har sin styrke, når det kan bruges i lille størrelse og i stor størrelse. Det bliver igennem hele processen, så det også fungere på alle medier og platforme.
-> Man starter med kernehistorien. Hvem, hvorfor, hvordan, hvorhenne etc?
-> Det gælder for mig om, at forstå din forretning, ydelser, vision og behovet som du står med.
-> Vi må heller ikke glemme din målgruppe. Den skal forstås, man skal sætte sig i deres sted og måske inddrage dem aktivt.
-> Jeg vil spørge, udfordre og have en tæt dialog med virksomheden, så vi kommer helt ind i maskinrummet på virksomheden og kender behovet.
-> Designprocessen frem mod gennemgang af oplægget er en vigtig del. Her vendes og drejes hver en sten og jeg vælger vej at gå. Baseret på indsigt og mit faglige know-how.
->Der vil være en tæt dialog, god karma og masser af ping-pong frem mod godkendelse af dit nye logo og den visuelle identitet.

