For at ramme et stærkt navn, skal der hentes inspiration i din virksomhed.
Hvem, hvad, hvor, hvordan og hvorfor?
Tim er short for Timothy, en udvikling af græsk Timotheus.
Navnet er af ord med betydningen 'ære' og 'gud'.
Jeg tænker ikke at mine forældre gjorde sig den øvelse at finde betydningen af mit navn, da jeg skulle døbes. Men jeg er da glad for historien bag det, da ‘ære’ og ‘gud’ er nogle lidt coole buzzwords at koble på sig selv. Det samme gælder din forretning, produkt eller ydelse. Navnet skal have en betydning eller historie på den måde er du allerede godt igang med din branding og ikke mindst din profil.
Hvordan skaber man et godt navn?
Jeg har bred erfaring med at navngive både organisationer, virksomheder, produkter og ydelser/services. men for at ramme et stærkt navn, skal arbejdes med insigter i og omkring forretningen. Der skal hentes inspiration i jeres omgivelser, her er de 5 H-ord nyttige (Hvem, hvad, hvor, hvordan og hvorfor?) – men man skal også kigge ind i fremtiden og spørge sig selv hvorhen?
Hvad med et payoff?
Et payoff er også kendt som et slogan, en tagline, et plusord (sætning). Oftest er den mest brugte betegnelse ‘slogan’, men jeg synes at ‘payoff’ er mere rammende, da sætningen/ordet skal være værdiskabende for forretningen.
Payoff er vigtig i din branding – det understøtter og værdiskaber din forretning. Kort og godt. Det anskueliggør ganske kort, hvad du kan, hvorfor du gør det og hvordan du kan hjælpe dine kunder.
Det giver en hurtig forståelse af, hvilket udbytte modtageren får. Payoff’et kan både være værdi, holdning, motto, (superkort) pitch, promise eller noget konkret.
Et stærkt navn
kan ændre alt
Et stærkt navn
kan ændre alt
Dit payoff må ALDRIG stå alene
Dit payoff er altid en byline til din virksomhed, produkt eller ydelse. Og du skal leve op til dit payoff eller din virksomhed skal. Bryster du af at være områdets bedste service eller bare en King Kong til det laver. Så skal du leve op til detteellers bliver du utroværdig.
Når jeg hjælper dig med at skabe et navn til din virksomhed, så tager jeg udgangspunkt i, hvem/hvad din virksomhed kan/tilbyder og hvem er virksomheden. Jeg kigger på jeres kultur i virksomheden, jeres værdier, jeres strategi (hvad har I gjort, hvad vil I gøre og hvad gør i?) og hvad virksomheden vil signalere.
SKAL DU BRUGE ET NAVN ELLER PAYOFF?