Gun-Tac Shooting Service
Kunde:
Branche:
År:
Hvad er lavet:
Gun Tac Shooting Service
Skyde instruktør
2020
Logo, grafisk design, sparring, visuel identitet
Gun Tac Shooting Service er en virksomhed, der leverer skydeinstruktioner. De gør sig også i events og instruktions kurser.
Gun-Tac Shooting Service
Kunde:
Gun-Tac Shooting Service
Branche:
Skyde instruktør
År:
2020
Hvad er lavet:
Logo, grafisk design, sparring, visuel identitet
Gun Tac Shooting Service er en virksomhed, der leverer skydeinstruktioner. De gør sig også i events og instruktions kurser.
Skal du ramme lige i plet ... hvergang!
Skal du ramme den lige i r…. – altså lerduen, så skal have skydeinstruktioner hos Gun-Tac. De kan lære dig alle finesserne ved skydning, så du kan blive klar til jagt eller konkurrence.
Logo’et skulle gerne udtrykke det samme. Her er noget, du kan stole på! Derfor det militaristiske udtryk. For man kan jo stole på en ‘general’.
Som med andre mærker, skal Gun-Tac mærke også give samhørighed og kursisterne skal blive ambassadører og gå med Gun-Tac t-shirts, bruge Gun-Tac gevær hylstre og drikke Gun-Tac gin. Alt sammen for at vise vi er de gode – de bedste. Gun-Tac er skyde instruktørenes Mercedes. Lækker, kvalitet og solid.
Udover logo, er der lavet grafisk design i form af POS-materiale og instruktør materiale i form af 20 siders kursus bog, diplomer og navneskilte. Ligesom der er lavet materiale til sociale medier i forbindelse med events, som fx Gun-Tac Cup 2024.
Fra Peaky Blinders til Balmoral
Logo’et skulle favne bredt lige fra Thomas Shelby til Prins Charles på jagt i Balmoral. Det er stilen. Slidebens tweed, lang frakke og sixpence. Man må godt have stil også på en skydebane.
Med grundlaget på plads skulle der dykkes et spadestik dybere. Jagt er grønt og militær er grønt. Grundlaget er på plads.
Det primære farvevalg er sort eller hvidt – ikke andet. Oftest vil logo’et fremtræde i negativ på sort, men det kan kombineres med en militær grøn.
Grundelementerne i logo’et er vinkler, lerdue, gevær.
Skyd inden duen er fløjet
Gun-Tac underviser i jagtskydning, lerdueskydning, compak sporting, bueskydning, haglskydning og våbenhåndtering.
Gun-Tac har veluddannede instruktører. Instruktørerne i Gun-Tac er altid opdateret i deres viden og de er udstyret med de rigtige værktøjer for at kort og præcist kunne formidle information videre til den enkelte.
I danmark foregår undervisningen for det meste på Vamdrup flugtskydningsbane ved kolding. Har du en tiladelse fra din yndlings skydebane kan vi også mødes der.
Gun-Tac består et stort netværk af passionerede Sportsskytter og Jægere, alle med ønsket om at forbedre og udbrede sportsgrenen og Jagten i Danmark.
Vi ønsker at være med til at sætte vores præg på haglskydning og sportens udvikling, samt forbedre vores kunders skydefærdigheder på banerne og der igennem også hjælpe med, at mindske anskydninger af vildt i naturen. Hos os er det en selvfølge, at alle, der har lyst, kan lære at skyde.
Logo med fokus på navnet
Der er lavet flere alternativer til logo opstilling. Her er ‘Gun-Tac’ taget ud af logo’et og logo’et er reduceret til en mindre højde og kun med ordene ‘Shooting Service’. På den måde er logo’et meget organisk og kan bruges i flere sammenhænge. Ofte er det ‘kun’ brugt med ordet: ‘Gun-Tac’.
Rammende tekst
Der er brugt to typografier. Et kraftigt til logo’et og et mildere til tagline. Alt skrevet i versaler.
QWERTY
qwerty
Kanit Bold
Kanit Bold er brugt som logo typografi. Det er stærk og stabil typografi – en man kan stole på. Du står fast, når du vælger Gun-Tac. Kanit bruges, som rubrik (overskrift) typografi i POS- og kursusmateriale.
QWERTY
qwerty
Raleway
Raleway er brugt til tagline. Den mildere i sit udtryk end Kanit og den giver en god kontrast i forhold til den bastante logo typografi. Raleway bruges også som brødtekst i POS- og kursusmateriale.
Army - synlig uden at gemme sig
Som skrevet er logo’et til Gun-Tac kun i sort eller hvid, oftest i hvid, da det er meget brugt på sort eller mørke baggrunde. Dog har identiteten en sekundær farve – army grøn, som bruges udvalgte steder sammen logo’et eller nævnetrækket.