En company typeface,
den topper ligesom din identitet
At have sin egen typografi,
kan også fungere i mindre virksomheder
Den mest anvendte måde til at få sit budskab ud er stadig det skrevne budskab. Bevares, vi har fået video og animationer, der også kommunikerer. Men vi er ikke helt nået derhen, hvor vi kan skanne fx en emballage og få indholdet at vide. Dette tillader lovgivningen ikke ellers var vi nok på vej derhen.
I grafisk design giver typografier en god mulighed for at designe med ord. Man kan fremhæve passager eller enkelte ord. Lave figursats. Understøtte billeder. Lege med udtrykket ved at bruge forskellige typografier. Kort sagt typografi er med til at gøre en tekst spændende og levende.
Få budskabet ud i din form
Hvorfor skal jeg have min egen typografi?
Det skal du for at differentiere dig fra dine konkurrenter. Din synlighed øges markant. Derudover er det nemt at få misforståelser omkring din typografi verfet af vejen. Du har én og det er den der bruges på alle platforme. Ingen er i tvivl og begynder selv at lege designer, fordi de lige har set en typografi, der er lidt sjov!
Med din egen typografi kan du skelne dig ud på emballage, skiltning, hjemmeside, POS-materiale, præsentation og alle andre steder, hvor du vil være synlig. En typografi kan også designes i flere vægte og kursiv. Dette giver god mulighed for, at bruge typografien aktiv og gøre den levende.
Fremstå ens på alle platforme
Er du på skærm eller tryk?
Så vil du kunne fremstå ens på disse platforme med din egen custom designet typografi. Alle info-skærme og skilte vil være ens og unikke med din egen typografi og synligheden/genkendeligheden vil være på sit højeste.
Hvem bruger egentlig custom typografi design? I flæng kan nævnes Carlsberg, Kræftens Bekæmpelse, Danish Crown og mange andre. Men … det er ikke længere kun forbeholdt de store. For som med meget andet er det også blevet nemmere at tilgå. Så hvis du ønsker din egen typografi til din virksomhed, så kontakt mig og lad os finde en løsning.
Skriften på væggen
taler altid sandt
Skriften på væggen
taler altid sandt
Sådan designer jeg en company typeface
Typografiprocessen starter med at man sætter sig ind i virksomhedens historie og branche.
-> Man starter med papir og blyant og sætter sig ind i virksomhedens formgivne karakterer.
-> Det gælder for mig om, at forstå din forretning, ydelser og branche er den maskulin eller feminim.
-> Så ridser jeg kendetegn op for udvalgte bogstaver.
-> Designprocessen starter altid med ‘OHno’ bogstaverne og så arbejder jeg ud derfra.
-> Når alfabetet er tegnet bliver det testet. Hvad fungerer og hvad fungerer ikke i sammenhæng.
-> Næste step er design af tegnsætning og tal.
-> Derefter designes de forskellige vægte og kursive udgaver.
-> sluttelig finpudses knibning mm.