PERO Solutions

Kunde:

Branche:

År:

Hvad er lavet:

PERO Solutions

Logistik / pakkeforsendelse

2021

Navn, logo, visuel identitet, sparring, webdesign

PERO Solutions skulle bruge navn og logo, men som opgaven skred frem blev det meget mere. Kort handler det, om et bæredygtigt initiativ i pakke-transport branchen.

PERO Solutions

Kunde:

PERO Solutions

Branche:

Logistik / pakkeforsendelse

År:

2021

Hvad er lavet:

Navn, logo, visuel identitet, sparring, webdesign

 

PERO Solutions skulle bruge navn og logo, men som opgaven skred frem blev det meget mere. Kort handler det, om et bæredygtigt initiativ i pakke-transport branchen.

En digital emballage løsning

Umiddelbart ikke meget, men dog alligevel når du får historien her, men først lidt om baggrunden for opgaven.

I 2021 ville folkene bag SwipBox gerne indføre mere bæredygtighed i pakke-transport branchen. Så de havde startet et projekt.  Projektet er et alternativ til de mange papkasser, der bruges hverdag i fx e-handlen. 

Pappet skal erstattes af en digital plastboks, der kan holde i op til 1000 afsendelser. 

Fordele ved en digital (selvtænkende) boks:

  • Den ved hvor den skal hen og kan trackes hele tiden.
  • Den har fast rumfang, så under shoppeturen på nettet, kan den fyldes op fx med procent rabat.
  • Den er nemmere at håndtere i fragtbilen og på centralerne.
  • Den kan køle-styres dvs., man kan følge temperaturen i kassen 24/7 og så kan man transportere varer, der ikke må blive for varme eller kolde.
  • Der er intet pap, der skal ‘smides’ ud.
  • Den er økonomisk og tjener sig selv ind.

Her kommer hyrdehunden

Da navnet skulle laves, var jeg omkring mange muligheder. Det vigtige for et navn til denne branche er max. 1-3 stavelser. Til sidst faldt valget på et akronym, dvs. et ord sammensat af forbogstaver. 

  • Package (emballage)
  • Economic (økonomi)
  • Re-cycle (genbrug/bæredygtighed)
  • Opportunities (muligheder)

PERO blev navnet, men dette navn åbnede bare nye muligheder for en god historie. Perro betyder hund på spansk.

PERO er også navnet på en hyrdehund i England. Hvis familie flyttede ca. 400 for at bo et nyt sted. Men PERO ville det anderledes han ville hjem til sit ‘gamle’ hjem. Han tog turen hjem på en lille uges tid. Det er netop det PERO kassen kan, den kan selv finde hjem.

Dette er et super eksempel på et fedt navn, hvor man kan koble flere fortællinger på. Du har den hardcore historie til B2B sekmentet med akronymet og du har hunde historien til B2C sekmentet.

tim henning pero flow

PERO's anatomi

Selve inspirationen til logo’et er udfra 3 elementer. Genbrugssymbol, hyrdehund og emballage.

PER er skrevet i en stram typografi med Red Hat Display typografien, som en master. Bogstaverne er holdt i en stabil blågrøn, så man ikke forveksler PERO med Bring, DHL, UPS, DAO eller Post Danmark. 

Det orange ‘O’ har sit udgangspunkt i grenbrugssymbolet, men også i emballage verdenen, hvis man tænker pant symbol på flasker. Det er i en markant orange, hvilket giver signalværdi, samt symbolet vil lyse op i en kassebils mørke last. ‘Pilene’ på genbrugssymbolet er et hundehoved – her var vores ven hyrdehunden igen.

tim henning pero logo inspiration
tim henning pero solution logo
tim henning pero prototype
tim henning pero showcase 1

Payoff - det superkorte pitch

Payoff for PERO Solutions er – næsten selfølgelig – “A Sustainable Solution”. Kort og godt det er hvad det er en ‘bæredygtig løsning’. No bullshit.

tim henning pero payoff

Typografien bag det hele

Red Hat Display er en kraftig og stabil typografi, som brugt i logo’et. Til brødtekst på website og POS-materiale er der brugt Lato, som er en mildere typografi. De to typografier supplere hinanden godt.

QWERTY

qwerty

Red Hat Display

Red Hat Display Black er grundfonten til logo designet. Bogstaverne har fået runde hjørner, der gør skriften blødere og mindre markant. Dog stadig kraftig og stabil.

QWERTY

qwerty

Lato

Lato er brugt til hjemmeside og POS-materiale, som fx handouts og PPT præsentationer. Det er en mere fin elegant skrift end den kraftfulde Red Hat Display, men stadig med de samme træk.

Kraftigt signal

Med den orange brandfarve sender PERO Solutions et kraftigt signal her er vi. Stol på os. PERO Solutions lever selvfølgelig også op til verdensmålene på parametrene: 9-Industri, innovation og infrastruktur, 11-Bæredygtige byer og lokalsamfund, 12-Ansvarligt forbrug og produktion, 13-Klimaindsats, 17-Partnerskab for handling.

tim henning pero showcase 3
tim henning pero showcase 4
tim henning pero showcase 2