Naturmælk

Art Direction, Design, Graphic Design, Identity

Projektet

Naturmælk har fået redesign af deres små yoghurter.
Her er det vigtigt, at det grafiske design følger den valgte emballage – samt at gældende regler for indhold overholdes.
Alle smagsvarianter er redesignet.

timhenning-naturmaelk-2

 

A product is bought to be used. It has to satisfy certain criteria, not only functional, but also psychological and aesthetic. Good design emphasizes the usefulness of a product whilst disregarding anything that could possibly detract from it. – Dieter Rams

 

timhenning-naturmaelk-3

Lidt om Naturmælk

Der var engang, nærmere betegnet i 1987, flere landmænd som begyndte at omlægge deres produktion til økologisk brug, hvilket betød, at deres malkekvæg skulle være økologiske inden, der var gået 5 år, men det var svært at få en aftale i hus med de eksisterende mejerier. De drømte derfor om at stifte NATURMÆLK, et lille selvstændigt økologisk andelsmejeri, hvis arbejdsfilosofi bygger på følgende indianske læresætning: ” Vi har ikke arvet jorden efter vore fædre, men lånt den af vore børn.” Medudgangspunkt i den oprindelige andelstanke ønskede landmændene medindflydelse, nærhed og økologi, men som i et rigtigt eventyr skulle de også så gruelige mange forhindringer og prøvelser igennem, før NATURMÆLK blev en realitet.

Projekt detaljer

År: 2014-15
Kunde: Naturmælk
Co-work: Naturmælk