FC Kopenhagen?

· Branding, Grafarazzo, Grafisk design, Kommunikation, Marketing · , , , , , ,

FC Kopenhagen?

Jeg er ikke fan af FC København – for mig eksisterer der kun en liga i verden og det er Premier League med alle lørdagsvennerne.

Derfor kan man jo godt have en holdning til, hvordan danske klubber klarer sig internationalt både på og ikke mindst udenfor banen.

På banen går det vist ok. Pt. spiller de med om at komme ud for at vise sig frem i Europa … Men hvordan viser de sig frem på PR siden?

Det første jeg falder over er navnet: FC København øv øv øv. Det går bare ikke Football Club København, det er ikke særligt internationalt eller ihvertilfælde kun brudstykker af det.

Football Club – hak ved det – det er godtaget, men kæden hopper af ved København. København burde hedde Copenhagen, men så hedder FCK jo FCC, det dur ikke.

Derfor bør Copenhagen blive til Kopenhagen, så de stadig hedder FCK. Det virker måske lidt poppet, men det kan fungerer uden at fans mister følelsen af det mundrette FCK.

 

logo-purple

 

Så kommer vi til logo’et den blå løve med Dannebrog.

Løven er simpelthen for tam uden styrke, selvtillid og vitalitet – næppe det FCK vil udtrykke eller er.

Derfor har jeg ladet mig inspirerer til en mere vital og stærk løve uden Dannebrog – så også en italiener kan blive fan. FCK vil være en international klub med internationale fans, derfor må man lægge det danske lidt til side.

logo-evolution-fck

Dette tiltag er ikke for at træde fans over tæerne eller støde nogle – blot helt nøgterne betragtninger fra en grafisk designer, der mener FCK også bør tænke deres brand ud i Europa ligesom spillet på banen.

 

kits

logo-white

Written by admin · · Branding, Grafarazzo, Grafisk design, Kommunikation, Marketing · , , , , , ,
NæstePokemon GO

0 Comments